Theseus verslag - Reisverslag uit Ilioúpoli, Griekenland van skillz dab - WaarBenJij.nu Theseus verslag - Reisverslag uit Ilioúpoli, Griekenland van skillz dab - WaarBenJij.nu

Theseus verslag

Blijf op de hoogte en volg skillz

16 Februari 2017 | Griekenland, Ilioúpoli

Dag 1.
Paleis van Aethrda
Ik ben er net achtergekomen dat ik de zoon van de Koning van Athene ben, Dit had ik totaal niet verwacht jonguh. Ik kwam erachter door zo'n skere steen op te tillen. Ik hoefde alleen een keer naar de helpdesk van de goden te bellen en ik kreeg niet normale kracht. Ik zweer het was echt zoals doping. Ik ga nu naar mijn pappie toe om hem te helpen met zijn rijk regeren

Dag 2,3,4,5,6
Op weg naar Athene
Ik heb deze week 6 taken moeten volbrengen waarvan een het belangrijkste is; het verslaan van Procrustus de Uitstrekker. Ik bedoel bij de goden van de Olympus hoe skeer ben je als je mensen uit elkaar gaat trekken. Hij probeerde het ook met mij maar ik had hem natuurlijk door dus ik bleef wakker en toen hij naar mij toe kwam….je wil niet weten hoe hij er daarna uitzag. Hij moet echt een leven zoeken, alhoewel nu kan het niet meer hij is namelijk dood….

Dag 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39,40
Een heleboel plekken
Wauw wat een maand was dit. Toen ik in Athene aankwam besloot ik op advies van de goden niet mijn ware identiteit te tonen. Mijn Vader verdachte mij in het begin en stuurde me naar Marathon om een stier daar te halen. Toen ik dat had gedaan probeerde mijn stiefmoeder mij te vergiftigen (altijd die stiefmoeders) maar gelukkig herkende mijn vader mij en heeft hij mij kunnen redden.

Dag 41
Athene
Ik heb net gehoord van de Verschrikkelijke Minoteerbeer die ons Atheners het leven onmogelijk maakt. De minotaurus eist een offer van 7 meisjes en 7 jongens elke 7 jaar. Maar Ik heb er genoeg van en ik wil de minotaurus doden.

Dag 42
Athene
Wij gaan nu vertrekken uit Athene en de voortekenen zijn goed, maar mijn vader heeft er geen vertrouwen in. Hij heeft me verteld om alles als het goed gaat de zeilen wit te maken en als het slecht gaat de zeilen zwart. Terwijl hij mij uitzwaait heb ik een slecht gevoel over deze reis...misschien was het toch niet zo’n goed idee om mezelf op te offeren op zo’n manier. Ik heb het gevoel van binnen dat dit de laatste keer is dat ik mijn vader spreek...alhoewel dat zal waarschijnlijk gewoon door de stress komen.


Dag 43,44,45
Op zee
Ik schrijf dit terwijl we de kust van Kreta zien in de verte, De zeereis is best wel uneventfull geweest, behalve een incident met piraten. Maar dat heb ik even snel afgehandeld met mijn zwaard. Ook heb ik mezelf veel mentaal en fysiek zitten voorbereiden op de missie voor mij, en hoemeer ik de gezichten van deze zes jongens en zeven meisjes zie, hoe meer ik me realiseer hoe cruciaal het is dat ik mijn missie volbreng.

Dag 47, 48, 49
Kreta
Wij zijn aangekomen op Kreta en allemaal in een grote kerker gestopt. Het was verschrikkelijk totdat door het raam een knap meisje naar binnen tuurde. Wij dachten allemaal dat ze ons kwam uitlachen en bekijken totdat ze naar binnen glipte en begon te spreken; Ze stelde zich voor en het bleek dat ze Ariadne was. De dochter van Koning Minos zelf. Ze zei dat ze mij wou helpen de Minotaurus te doden als ze met mij mee mag vluchten, Het blijkt dus dat ze een geniaal idee heeft om het verschrikkelijke labyrinth niet zo verschrikkelijk te maken; ze heeft mij namelijk een rol met touw gegeven om zo dat ik altijd mijn weg terug kan vinden in het labyrinth als ik de Minotaurus verslagen heb.

Dag 50
Kreta
Ik heb net de Minotaurus verslagen en ben nu op weg uit het paleis met Ariadne zoals ik aan haar heb beloofd. Mijn gevecht met de Minotaurus was redelijk spannend omdat ik me net toen ik het Labyrinth binnen ging realiseerde dat ik mijn zwaard niet zou mogen gebruiken. Uiteindelijk is het me gelukt om de keel van het beest dicht te knijpen maar ik denk dat ik nu voor eeuwig ben getraumatiseerd; een paar keer had hij mij bijna te pakken.

Dag 51
Op zee
Iedereen zit nu uitterusten na een spannende reis. Iedereen moest constant om zich heen kijken om zeker te weten dat die Minos niet achter ons aan zit. Het lijkt gelukkig veilig te zijn.

Dag 52
Naxos
We zijn net op Naxos aangekomen, even als tussen stop. Zo kunnen de kin




Dag 59
Naxos
Vandaag was een heftige dag, toen ik wakker werd kwam dus opeens Dionysos die mij aan het opwachten was. Hij begon te zeuren over goddelijke rechten en dat hij recht op haar had en ik dacht waar heeft hij het over? En toen pakte hij opeens Ariadne en vloog weg. Mijn hart stond stil en ik ben meteen op de boot gesprongen. Toch heb ik het gevoel dat ik iets vergeten ben.

Dag 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
Op zee
Deze week is best wel saai geweest, Maar ik kan het gevoel niet afschudden dat ik iets vergeten ben. Ik heb toch alles gedaan wat ik moest doen?! Ach ja ik zie het wel als ik in Athene aankom

Dag 68
Athene
Dat was het dus...de zeilen. Mijn vader heeft zichzelf van de klif gegooid omdat hij dacht dat ik dood was… Ik kan niet eens omvatten hoe stom ik ben geweest. Maar ik sluit nu mijn reisdagboek af met gemengde gevoelens… Als koning van Athene, zal ik proberen mijn vader trots te doen..en als ik dan in de onderwereld kom… wil ik hem recht in de ogen kunnen kijken


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Ilioúpoli

TheZEUS

deze reis gaat over TheZEUS

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2017

Theseus verslag
skillz

dese aukount is fan aukon en semne

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 904
Totaal aantal bezoekers 87160

Voorgaande reizen:

14 Februari 2017 - 23 April 2017

TheZEUS

Landen bezocht: